4.3 Ooglidcorrectie (Blepharoplastie)

Ooglidcorrectie of blepharoplastie, is een chirurgische ingreep om het uiterlijk van de oogleden te verbeteren. Een operatie kan worden uitgevoerd op de bovenste oogleden, de onderste oogleden of beide. Of u nu uw uiterlijk wilt verbeteren of functionele problemen met uw oogleden heeft, ooglidcorrecties kunnen het gebied rond uw ogen verjongen.

Een ooglidcorrectie kan het volgende behandelen:

• Losse of slappe huid die plooien veroorzaakt of de natuurlijke contouren van het bovenste ooglid verstoort, waardoor het zicht soms wordt belemmerd;
  • Vetafzettingen die verschijnen als wallen in de oogleden;
  • Wallen onder de ogen;
  • Hangende onderste oogleden die wit onder de iris onthullen;
  • Overtollige huid en fijne rimpels van het onderste ooglid.
Blepharoplasty banner

Goede kandidaten voor ooglidcorrectie zijn onder meer:

• Gezonde mensen zonder medische aandoeningen die de genezing kunnen belemmeren
  • Niet-rokers
  • Individuen met een positieve kijk en realistische doelen
  • Personen zonder ernstige oogaandoeningen

Onthoud dat de oogleden deel uitmaken van het gezicht. Het verschijnen van een hangend boven ooglid kan ook te wijten zijn aan het ontspannen van de voorhoofdshuid en de wenkbrauw. Soms kan het uitrekken van de bovenste ooglidspier een hangend ooglid veroorzaken. Dit heet ooglidptosis en vereist een andere chirurgische behandeling.

Uw plastisch chirurg zal uw gezichtsanatomie grondig evalueren en zal bespreken welke procedures uw zorgen het beste kunnen verhelpen.

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right