4.2 Otoplastie (Oorcorrectie)

Een ooroperatie, ook wel otoplastiek genoemd, kan de vorm, positie of proportie van het oor verbeteren. Een defect in de oorstructuur dat aanwezig is bij de geboorte of dat duidelijk wordt tijdens de ontwikkeling, kan worden gecorrigeerd door otoplastiek. Deze procedure kan ook misvormde oren behandelen die zijn veroorzaakt door letsel.

Otoplastiek zorgt voor een meer natuurlijke vorm en brengt balans en proportie in de oren en het gezicht. Correctie van zelfs kleine misvormingen kan grote voordelen hebben voor het uiterlijk en het gevoel van eigenwaarde. Als u of uw kind last heeft van uitstekende of vervormde oren, kunt u plastische chirurgie overwegen.

otoplasti banner

Een ooroperatie kan het volgende behandelen:

• Te grote oren – een aandoening die macrotia wordt genoemd;
  • Uitpuilende oren die aan één of beide zijden in verschillende mate voorkomen – niet geassocieerd met gehoorverlies;
  • Ontevredenheid bij volwassenen over eerdere ooroperaties.

Kinderen die in aanmerking komen voor ooroperaties zijn:

• Gezond, zonder levensbedreigende ziekte of onbehandelde chronische oorontstekingen;
  • Over het algemeen 5 jaar oud, of wanneer het oorkraakbeen van een kind stabiel genoeg is voor correctie;
  • Coöperatief en volgen de instructies goed op;
  • In staat om hun gevoelens te uiten en geen bezwaren te uiten wanneer een operatie wordt besproken.

Tieners en volwassenen die goede kandidaten zijn voor ooroperaties zijn:

• Gezonde personen die geen levensbedreigende ziekte of medische aandoeningen hebben die de genezing kunnen belemmeren;
  • Personen met een positieve kijk en specifieke doelen voor oorchirurgie;
  • Niet-rokers.

Een ooroperatie is een zeer geïndividualiseerde procedure en u moet het voor uzelf doen, niet om de wensen van iemand anders te vervullen of om te proberen in een ideaalbeeld te passen.

keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right